my bloggie here (=

Showing posts with label merapu meraban. Show all posts
Showing posts with label merapu meraban. Show all posts

Tuesday, January 3, 2012

cepat bosan





haaaa....sape nak jawab kalu kes cepat bosan nih??kau??


hah..perasan tak perubahan blog aku??...heheheh


aku ni taleh la tgk blog aku design yg same.bosan..sebab asal aku blogwalking blog org laen jew..meti blog dorg shantek2 ya amat..blog aku?..hampeh hampas...tapi aku sayang blog aku..sebab tuh aku tuka baju dye kasi laen sikit..biala tak setanding blog org laen..janji aku suke.haha...


meti sebab aku ni memang jenis shopaholic..tu senang bosan..asek nak membeli jew..hahaha..naseb baek shopping baju blog ni free..tapi terbazir gak la masa aku..hukhuk..


tapi jangan salah sangka, aku bukan bosan belajar eh..sebab tu aku ade mase wat semue nih padahal esok ade paper..okey..korang bole dushhh aku sekarang sebab malas sangat nak belajar..huhuu

ayat macam failed bhase melayu.sowy laa..aku nga menghafal pndidikan islam..huhu



serabut~~~



okebyee~~

Saturday, December 31, 2011

selamat tinggal 2011





hyee kawan2..oke nak update blog sbelum tahun baru bermula..takut tak?..honestly aku takut + bersyukur..takut sebab umur da bertambah..hehe

jom imbas sikit ape yang aku dapat achieve tak achieve sangatlah tahun 2011

-
-
-
-
-
-
  1. aku dapat abeskan diploma setelah 3 tahun jadi pelajar uitm pulau pinang..
  2. aku dapat pakai cantik berjubah bagai, tu pon outer baju mak aku lepas tu nyanyi depan orang ramai..kau hadoo?..menggigil gilos..
  3. aku dapat pergi nan kengkawan kelas makan eskrem setreroberi kat cameron highland..bestttttttt..
  4. aku dapat hadiah birthday paling best..men roller coaster..sukehatiakulanakkatepalingbestponsebab1sttimenaik..hehe
  5. dapat pergi i-city nan abg chenta..poyos la statement nih.sory kalau menyampah
  6. dapat sambut raya and yang paling owsem sebab family aku cukup syarat..maksdunye ialah cukuplah semua adik badik aku..kalo tak ade yg keje la..balik uma mak mentua..and bla bla bla...eh cop.tu tahun lepas..damn damn damn..sory malas nak padam so sambung tulis T___T
  7. hah ade aku cakap aku dapat sambung blaja wat degree?..Alhamdulillah.hehe..poyo2..aku dapat sambung blaja wat degree kat uitm shah alam mak kepada uitm pulau pinang..tapi bezanya aku kat shah alam..oke merapu merapu
  8. aku dapat pergi johor tenok bangunan kayu.shantekkkkk
  9. dapat karaoke banyak kali tahun nih..my all..mengapa..janji manismu..nak dengar aku nyanyi?bla bla bla..nanti hujan!
  10. aku dapat............................................
-
-
-
-
-
heee..tak ingatlah ape lagi entah aku dapat tahun ni..paling penting Alhamdulillah masih dapat lagi bernafas untuk melihat lagi dunia ini..Insyaallah..lagi bape jam je kan nak masuk tahun depan?..jom sama-sama renungkan apa yang kite dah buat sepanjang tahun ini ataupun sebelumnya..so kite dapat la perbaiki kekurangan mahupun kelebihan di mase hadapan kan..kannnn?

jumpe lagi tahun depan..kalau rajin aku hupdate belog eh.hehe..
selamat datang 2012
jom lebih sayang pada-Nya..spread the love
bak kate irinenadiamarcello

"Delete dosa. Upload pahala. Download kesabaran. Upgrade keimanan. Update amalan. Shutdown permusuhan. Restart persaudaraan"

p/s: ade tak azam tahun lepas yang dah tercapai?good luck untuk azam tahun depan kayh!

belompikirazambaru,
hanieycahaya



Tuesday, September 27, 2011

waffle n style

assalamualaikum...
hye broo buddies :)

oke, thru the post title
what u guys thnking the connection between the 2 of it?
haha..unnecessary to really guess the relation k
just wasting ur time by doing that..hehe

for today's entry
there's a few story-mory

1 ^^, a very 'muak' waffle of choc-peanut
very unaspected that it is very undelicious-waffle-to-buy
huh..just a few bite, i felt want to puke..urghh..
though it is not a daily fresh waffle or leomag or so-others
him (the seller) should make sure the taste yummy 
i give 3 out of ten for a not outstanding even outstand-sit waffle..haha
rugi rm 2.50 !!

2 ^^, a stylish student even 2 0r 3 hours lecture class to attend per day
they give their best in styling their outfit
do they not tired of thinking what they want to wear every monin or even in their sleep?
haha..don't say 'they'
ak pon sometime do over fashionate even just go buying a keropok lekor food..hehe
but nowadays its like a trend
they do matching a very kontra outrageous colours
puprle scarf + blue cardy + long green skirt + hot pink handbag + yellow wedges = wow a rainbow!

why? why? n why do i memperkotak-katikkan this issue?
sbb sajew je bia ade entry baru..kih3...:)

oke..pupui~~~

p/s: do love old skool <3

hanieycahaya,
adore to someone that great in fashion sense





Monday, September 26, 2011

hang-ge-ri



giles lapa la kan
sbb x makan lgi dri pgi kan
rse brsalah nk mkan sbb smlm da mkn byk kan
akhirnye ak gak yg rse cam nk kebulur kan
sigh~~~

p/s: tlg ikot tips diet seimbang!
hanieycahaya
sdapnye kalu dpt pizza hut!

Saturday, August 27, 2011

salam aidil fitri


assalamualaikum

dah lame x bersua kan
maaf
x berkesempatan nak meluangkan sedikit tinta kat sni

ak keje
tade mase la
maaf


oke tape..start a new story
ak nak hupdate skit blog aku yg da bekapuk nik
lgi few days nak raye
sume da siapkn umah , bju, ksut and sume2 laa?

haa..ni nak story skit
tdi siang g bli ksut
mak oiii~~...
pnyela payah crik ksut aku nih
mne tak nye size 44 weyh
mne nak cekau
ingt ak ni dok obersea sea ke de europe size
grrrr~~~~

dok jlan2 sna sni
jmpe 1 kdai ni
bekenan kat 1 ksut
tnya2 la kan de x extra size shoe
yesss!!...adeeee..wehuuu:)

so try la 1 ksut nih
flat jewp
senang nk jlan byk kutip wit raye nnt
hehe

lbih krang camni ni la design kasut raye beta

tapi hasrat di aty nak crik kasut gladiator lbih krang camni
tpi sush la nk crik ngn size kaki ak yg menakjubkan nih
so tapela
asal da dpt 1 okela kn
ta bek nk tamak
hehe
bju ghaye de 4 psg da..mak ngn kak yg spport..ngee:P
tdung raye pon sume da ckup
kire ngam la ngn handbag ak bru bli smlam
kih3
lebur wit snang btol kan
huu~~~

korang2 yg mcm de beribu impian nak bli mcm2 kan
fkir2 la dlu k
kire dlu bajet sume
jgn terover dos plak membeli
kang koyak poket
huu~~~

tu jewla nak ingatkn dlm entri kli nih
buhbyee papai :)

p/s: pnat mngemas umah rini..huh

semangat lebaran,
hanieycahaya







Tuesday, April 26, 2011

study vs tidur

assalamualaikum:)

hah..nape tjuk entri cenggitu yew??

sebab~~~~~

aku nga final exam nih
tpi semangat study aku tgh berlawan ngn nafsu tidow aku
arghhhh
menci9x........

oiii en.tidow!!!!
tulungla jgn ganggu aku lgi
aku nk skor final nih
duhhhh......


en.study!!!
tulunglah setia ngn aku
jgnlah pegiiiiiiii
janji?janji??


hmmmm...
tpi kalu aku sndri yg taleh nk ddik dri sndri susa gak an....

tape2...aku akn usehe gak...
haniey, fighting!!!

kpd sumer yg de exam gak tuh
gewd luck oke!!!
all the best,
do the best,
because we are the best!!

nota cahaya: ni ucapan yg pengetua aku slalu ckp tiap kali de perhmpunan..hehe

study:)
hanieycahaya

Wednesday, March 30, 2011

oh dior!

assalamualaikum:)

ehh..nape dior?....tade kne mngena pape pon..haha..
cmee...cme....ak de prob in getting ideas...

meti dlm pale korg tnye nape an?...an an an??......

cobabnye : DINNER outfit x choose lgi!
OEMJayyy..huhhhhh~~~

clour?glamour?gorgeous?fastastika?
nak pkai pew:(

en. Gugel sgtlah x mmbantu ak..sigh~~
korg ade idea x?

nk pkai mcm ni ke:


amboi...kak CT:P
tpi bju krung moden cam dah base sgt jew...nk r yg laen an.....


tu diaaa....besaq no gmbaq...ak suka la tang mke up tuh...natural gitu...tang mate tu...pnting taw...cntik2...tpi x reti ak nk mke up cmnih..huhuu...teringin nk wat mate smokey eyes!


cntik...tpi...tpi....x pndai wat...penah cube...tpi nmpak cam lebam kne tmbuk jewp..sigh~~


ke nk pkai jubah??...jeng2...jubah skang cntik2 taw..mcm2 style...

tpi ak ske yg camnih...merah maknyah gituh..hehe...cobabnye laen skit..cam arab2 gituh..vote 4 this!! :)


ke nk pkai bju kaler soft camnih?...kalu ak pkai,meti sweet jew an...cam kak CT ak nih.hehe...


hah..alang2 jmpe en. Gugel tdi...nmpk plak gmbo lme nih..sjew ltak skali:P


ak ske gmbo nih mmandangkn ak pon lyan shawl an..seyes gmba ni style pde mate ak...cme...cme....nmpk leher.hohooo...

ak taw...ke xyah g dinner?....ishhh..mne leh..tade aku,dinner x jlan aw..hehehe:P
k r, papai :)

p/s: nak bli bju bru ke??ade ongkos ke haniey oiii??..sigh~~
cobabnyo ak lotak gmbo2 kak CT: ak fan la!

dilemma,
hanieycahaya

Thursday, March 24, 2011

pink?

assalamualaikum
-
saya
-
upload
-
lagu2
-
pink?



padahal ak buknnye ske dye pon...not my style...juz lgu2 dye jew kot...

hohohoo...mmg btoi2 new mood nih..tataw nape tetibe jew dok minat lgu2 dye..haha...

cotohnye ea....

  • sober
nk dgr?...gugel la sdri..buweks:P

pastu an..dok gugel2 tdi..usha kasot nih...canteknyew..huhuuu

nak???...spe nk blikan??...hehe:P




lawonye...nak!!
tade bajet..huhuu:(
k r..nk study...bubui~~
p/s: :)

music,
hanieycahaya

Monday, March 14, 2011

fever, flu, fening, fuuuuuhh

assalamualaikum....
-
-
aku demam
-
-
aku seleseme
-
-
aku pening
-
-
hmmmmm
-
-
tak larat
-
-
-

Monday, February 21, 2011

jogging vs dera diri




assalamualaikum....
hyee korang.....

best ke bersenam??sbb lpas ak lari 2.4km....
bdan ak cam robot!!

nak dduk skit..nak bring skit...kat toilet korg byang jewla camne..hahahah....
sumer otot2 ak skit weyh...mcm kne dera jew ak nih...huhuu~~~

xpew2...ak nak brazam r rsenyew...nak jogging lgi....sbb nak kuwoskon pewot ak yg chumil nih..haha....

leh caye ke azam ak nih???
jeng3......ak jew yg taw :P

p/s: better brsenam dri diet yg x sehat...

jagemakan,
hanieycahaya

Wednesday, January 26, 2011

pantas giles

assalamualaikum sumer~~~

ak nga dlm klas nih..nk mengadu skit...lcturer ak ni mengajar pantas giles....
dye wat camni....
bla...bla...bla...bla..........
okey..wat soalan nih..anta dlm mse 5 mnit..fuhhh!!!

mmg tekezut otak ak an tetibe jew kne cmtuh...
dah la nk kne kejar ilmu lagi...ttbe kne jwab soalan plak...jadi mrkah assgnmnt...hallamak!
stress.....~~~~

n ak penat!!!!!
huhuuu...
ok la...nk ngadu tu jew...papai!

p/s: esok nk balik!...yeay! :)
melilau,
haniecahaya


Thursday, November 11, 2010

ape itu peter answer?

hyee peeps....
korang, ak nk share skit psal peter answer nih...trick nih dah lme dah...tpi mmg syok la tgk mmbe2 kte kne tipu kn..dgan mimik2 muke tekezut la, yg trus selawat pon ade..yewla..jwapan kdang2 btol..of cos la diorg percaya kan tme mule2 tuh..hehe...

aku tdi test2 la kat kwan2 ak..syian mereka..hehe...mcm2 gak la yg ak tnye...n cuba perdayakn kwan2 ak nih..mtk maap yew kwan2...

antra soalan2 yg ak tnye:

eceh...dye xtaw la nak jawab...:(

korang x pelik ke?...aku tanya bahase melayu pon "peter" ni faham...kah3....

sajew nak uji kesabaran aku nih....dah lah faham shortform malay..haha..

uishhh...betol la....uishhh..takot2...

eceh...taknak lah aku percaya..

huyooo....betollah!

jeng3.....sweet kan?..hehehe...

sbenarnyew kan...semua jwapan2 nih aku yang masukkan sbenarnyew...kire dye pkai konsep input and output coding taw...so kalu korang nak kenakan member2 kan...cubelah peter answer nihh...heheh...:p

nie kat website lain...byk dah skrg nih..korang google jew k..

nak tahu lbih lanjut..korang klik sini



seronok,
hanieycahaya


Wednesday, November 10, 2010

pencuri selimut

assalamualaikum....mtk berkat dlu..hehe
haaaa....meti nk taw kn pew sbenarnyew kisah trsirat n trsurat lam tjuk entri kli nih...sbar2..ak nk crite lerw nih....
-
-
-
jeng3 ~~~

pada suatu malam yang sejuk gaban smpai thap -80 celcius....keh3..:)

watak:
H (aku lerw tuh) senoir
E (bkan nma sbenar ) junior
M (bukan nma sbenar) mmber senior

  • jam 0325,mlam khmis

sedang aku nga syok tdow...

E: akk H, ni slimut E la..kecik ni..x muat...

H: (dlm keadaan x sdarkn dri)...ermmmmmm...(golek ke knan)

E: hishhh akk H nih...kak M tgklah nih.......geramnyew aku ngn akk H nih~~..kalu nk tembak bgi x sdar lgsg bole x?....(idea yg kejam yg sengaja tambah..hehe)

M: ermmmmmm...(golek ke kiri)

H : arghhhhhh...sejuk rrr....(korang imagine ak trik lgi skali slimut adik E..hehe)
E: akk.........(tarik slimut dye kuat2..sentap sbb than mrah!) ...hmmm..ni bru la slimut akk H..E slimutkn lah...(nada menyampah..haha)

H:ermmm~~~...(trus tdow ngan damainyew..weee:P)


  • jam 0748, pagi khmis
E: smue nk taw x???....kat lam umah ade pencuri selimut !!
Housemate: hah! sape2 ...sape curik??antoo kah?kunang2 kah?lipas kah?..eh!..(xde lam skrip..hehe)

E: akk H la!...(jari tlunjuk dye kat ak)
H: yeke?...owh, yg mlam tdi tu bukn mmpi ke?...(nada x bersalah)

Housemate: kah2...kih2....hahahaha...:D
E: akk pencuri selimut...xnk tdow sbelah akk lgi !!...(amek kau setepek hani)...
-
-
-
-
-
larw...mne la ak taw yg smue tu real..ak tdow punyelah sedap..dye leh ckap ak pencuri selimut..hehehe...mtk maap la yew E...akk bkn sengaja.....sorry....akk tak jnji tak wat lgi..hehe...mlm ni kte tdow sme2 lgi k?...:P

korang jgn jdi mcm ak plak taw..tdow tahap tak hengat org sbelah..main sedap jew tarik selimut org....ntah2 kalu korang "ngompol" pn karang x sdar plak..haha...

haa.."ngompol" tu hape??....takkan korang x pnah "kencing mlam" tme kecik cenonet dlu..hahaha...

k laa..buhbyeee...
p/s: sbelum tdow bsuh kaki okey?

suketido,
hanieycahaya

Wednesday, October 27, 2010

print screen jewla !!

hyee peeps:)
malas r nk wat entry tules2...nk tepek gmbar jewla..nnt korang taw la ak nga watpe skrg nih :)



mule2 on facebook..hehe....:)...layan private group dgn budak klas tme form 5...miss y'all :)




jengok2 home skit..mcm2 jew kengkwan ak nih :)


then..boring2 search lagu taylor swift :)

pastu search lyric dye laa...nak nyanyi2 kuat2 bgi housemate mnyampah..haha:D


tadaaa~~~....ngade2 tuka background homepage...chomel x???


heheh....search engine sendri taw....hanie dot com !! korang adew??....:P


uishhhh...apew nih??...terselit soaln past sem~~~...huhuuu...bru dpt jwab sparuh...haniey!!!...study laaaaaa......!!!


sambil2 tuh dgr lagu laaa...:)

okey dah laaa....papai peeps..have fun okey:)

p/s: jgn malas mcm saye...sigh~~~

oh study,
hanieycahaya


life counting (=

Lilypie Trying to Conceive Event tickers